Forum Sekcja Kół Naukowych PTSu Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Zjazd PTS - współtworzenie Zjazu Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Aleksander Z. Zioło




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Knurow-Zory-Warszawa

PostWysłany: Sob 18:25, 03 Mar 2007 Powrót do góry

W dniach 13-15 września 2007 roku odbędzie się w Zielonej Górze
XIII Ogólnopolski Zjazd Socjologiczny pod hasłem
CO NAS ŁĄCZY, CO NAS DZIELI.

Podczas Zjazdu odbędą się trzy SESJE PLENARNE.
-- Sesja pierwsza „Dobro wspólne i kultura polityczna”, organizatorki: Mirosława Grabowska i Grażyna Woroniecka;
-- Sesja druga „’Lepsi’ i ‘gorsi’ we współczesnym społeczeństwie”, organizatorzy: Wielisława Warzywoda-Kruszyńska i Jarosław Górniak;
-- Sesja trzecia, podsumowująca Zjazd, będąca Okrągłym Stołem, zatytułowanym „Ku nowym formom życia społecznego”, organizator: Włodzimierz Wesołowski.

Odbędą się cztery równoległe SYMPOZJA. Dotyczyć one będą następujących problemów:
-- „Pogranicza i migracje we współczesnej Europie”, organizatorzy: Maria Zielińska i (najprawdopodobniej) Sławomir Łodziński;
-- „Sondaże i komentarze. Społeczne role socjologów”, organizatorzy: Anna Giza- Poleszczuk i Krzysztof Zagórski;
-- „Jednostka i wspólnoty. Społeczeństwo w działaniu”, organizatorzy: Kaja Gadowska i Cezary Trutkowski;
-- „Konsumpcja i style życia”, organizatorzy: Barbara Fatyga i Tomasz Szlendak.

Organizatorzy sesji plenarnych i sympozjów zadbają o to, aby były one spójne i oryginalne. W żadnym przypadku nie powinni dopuszczać referatów będących powieleniem tekstów już wcześniej opublikowanych, albo wcześniej złożonych do druku. Organizatorzy sesji i sympozjów powinni znać teksty referatów na co najmniej miesiąc przed Zjazdem, co umożliwi im bardzo krótkie wprowadzenie (pięć minut). Wszyscy referenci tych sesji powinni znać wcześniej co najmniej rozbudowane główne tezy pozostałych referatów z danej sesji, aby umożliwić spójność sesji. Pierwsze wersje referatów wygłaszanych podczas sesji plenarnych i sympozjów powinny być wcześniej dostępne na internetowej stronie Zjazdu.

Podczas sesji plenarnych i sympozjów powinniśmy wysłuchać po trzy referaty, a prezentacja żadnego z nich nie może przekroczyć 20-25 minut. Organizatorów prosimy o taki dobór tematów referatów i referentów, aby odzwierciedlały one temat Zjazdu, złożoność problematyki, a także różnorodność podejść badawczych i zróżnicowanie zbiorowości polskich socjologów. Liczymy na to, że przynajmniej połowa referentów będą to osoby, które w ciągu dwóch ostatnich Zjazdów nie były referentami podczas sesji plenarnych lub sympozjów.

Jeśli chodzi o grupy tematyczne, to do końca listopada 2006 roku będziemy czekali (jmucha@post.pl ORAZ [link widoczny dla zalogowanych]) na zgłoszenia (w postaci abstraktu liczącego 200-300 słów) chęci zorganizowania grup tematycznych, a do końca marca 2007 roku – zaakceptowania przez organizatorów abstraktów referatów. Jedna grupa tematyczna może mieć jednego organizatora lub dwóch. W tym drugim przypadku zarówno Rada Programowa, jak i chętni do zgłoszenia propozycji referatów, muszą wiedzieć, kto z organizatorów jest „osobą kontaktową”. W imieniu Rady Programowej, Barbara Fatyga, Elżbieta Hałas i Janusz Mucha zajmą się na początku grudnia 2006 roku przestudiowaniem propozycji grup tematycznych w celu ewentualnego połączenia niektórych z nich. Organizatorzy grup zostaną niezwłocznie poinformowani o wynikach prac tego zespołu.

Grupom tematycznym poświęcimy podczas Zjazdu w sumie cztery „miejsca”, po dwie godziny każde. Jedna grupa tematyczna nie będzie miała więcej niż dwa posiedzenia, a podczas każdego z nich – wygłosić będzie można nie więcej niż pięć referatów. Możliwe będzie zaproszenie przez organizatora grupy -- specjalnego „dyskutanta” i zaznaczenie jego aktywności w programie. Zakładamy, że organizatorzy grup tematycznych nie będą wygłaszać w swoich grupach referatów, jednak jako osoby szczególnie kompetentne w danym zakresie, wygłoszą kilkuminutowy (nie kilkunastominutowy) wstęp do obrad, zaznaczony jako taki w programie grupy. Zależy nam przede wszystkim na tym, aby było dużo czasu na dyskusję.

Do końca marca 2007 roku organizatorzy grup tematycznych powinni dokonać merytorycznej selekcji propozycji (zgłoszonych w postaci abstraktów liczących około 200 słów) i podzielić je na:
a/ referaty przyjęte do wygłoszenia (nie więcej niż pięć),
b/ referaty przyjęte, ale niewygłaszane, natomiast dystrybuowane indywidualnie przez autorów wśród osób zainteresowanych (i umieszczone w programie jako takie),
c/ referaty przesłane do grup ad hoc, działających w ramach „imprez specjalnych”
i wreszcie
d/ propozycje odrzucone.
Referaty typu a/, b/ i c/ znajdą się w odpowiednich miejscach w programie Zjazdu. Referaty a/ i b/ powinny tworzyć spójną całość związaną z tematem danej grupy roboczej i tematem Zjazdu.

W programie Zjazdu znajdą się wyłącznie referaty przyjęte przez organizatorów do 31 marca 2007 roku, których autorzy zarejestrują się w podanym wkrótce przez Komitet Organizacyjny terminie. Lokalny Komitet Organizacyjny opublikuje tom abstraktów (z e-adresami autorów propozycji), który byłby dostępny uczestnikom w momencie rejestracji. Być może taki tom ukaże się nie w postaci druku, lecz pliku elektronicznego i będzie dostępny wcześniej na internetowej stronie Zjazdu.

W Internecie zamieścimy wkrótce ogłoszenie dotyczące organizowania imprez specjalnych (sesje „plakatowe”, grupy ad hoc, spotkania z autorami, sesja europejskich towarzystw socjologicznych, pokazy filmów, sesje organizowane przez sekcje badawcze PTS, etc.). Koordynacją sesji specjalnych zajmą się w imieniu Rady Programowej Anna Kuczyńska i Tomasz Szlendak.

Jedna osoba będzie mogła wystąpić podczas Zjazdu co najwyżej z jednym referatem i jako organizator jednej sesji, obojętnie jaka będzie formalna ranga referatu czy sesji. Internetowa rejestracja dopuści zgłoszenie tylko jednego referatu, po wcześniejszym wniesieniu opłaty zjazdowej.

Strona internetowa Zjazdu będzie miała wkrótce (nieco uproszczoną) wersję anglojęzyczną. Każdy badacz będzie mógł na ogólnych zasadach zaproponować grupę tematyczną, która obradować będzie w języku angielskim.

Liczymy na udział w Zjeździe Przewodniczącego ISA, Michela Wieviorki oraz Wiceprzewodniczącego ISA do spraw krajowych towarzystw socjologicznych, Michaela Burawoya oraz Przewodniczącej ESA Giovanny Procacci. W szczególności wzięliby oni udział w sesji specjalnej poświęconej roli towarzystw socjologicznych w badaniu i funkcjonowaniu społeczeństw Europy.

W imieniu Rady Programowej, Joanna Kurczewska oraz Natalia Pohorili (ta druga z Ukrainy) zorganizują wspomnianą w poprzednim akapicie sesję specjalną. Liczymy na udział przewodniczących towarzystw socjologicznych krajów sąsiadujących z Polską (bezpośrednio lub pośrednio) -- Niemiec, Austrii, Szwecji, a także Białorusi, Czech, Litwy, Rosji, Słowacji i Ukrainy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)